Writing Lyrics and Melody for Arabian Nights the Musical

Main Article Content

Bussayapat Aunchittikul
Pawalai Tanchanpong

Abstract

          The research article is part of the creative research entitled “Writing Lyrics and Melody for Arabian Nights the Musical”, which draws from the study and the interpretation of the Arabian Nights, a collection of Eastern folktale such as Arabian, Persian, Mesopotamian, Egyptian, and Chinese. It aims to 1) study the process of writing lyrics and melody for Arabian Nights the Musical; 2) write lyrics and melody for Arabian Nights the Musical; and 3) publicize the pieces by performing the entire production of Arabian Nights the Musical in the form of musical theatre with a wind band.


          The results are that 1) the process of writing lyrics and melody for musical theatre starts with song spotting by choosing where to put the songs in the musical. Then, the function and structure of the melody and lyrics are set to match the libretto, the character’s personality, the emotion, and what the character wants to convey at each particular time and place of the scene. The next step is selecting modal and scale systems that are connected to Arabian, Persian, and Chinese cultures and using those materials to build the identity of each folktale. 2) The 14 original songs move the story and the characters forward in their journey and usually occur at crucial points or emotional high points in the story. 3) The pieces were publicized by performing the entire production of Arabian Nights the Musical with Kasetsart Wind Symphony.

Article Details

Section
Research Articles

References

ณัชชา พันธุ์เจริญ. (2554). พจนานุกรมศัพท์ดุริยางคศิลป์ (พิมพ์ครั้งที่ 4). กรุงเทพฯ: เกศกะรัต.

นพมาส แววหงส์, บรรณาธิการ. (2550). ปริทัศน์ศิลปการละคร. กรุงเทพฯ: โครงการเผยแพร่ผลงานวิชาการ คณะอักษรศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

พันธกร พูนเพิ่มพงศ์. (2562). บทละคร อาหรับราตรี เดอะมิวสิคัล. กรุงเทพฯ: คณะมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์.

ระพีเดช กุลบุศย์. (2562, 7 ตุลาคม). นักประพันธ์เพลง โปรดิวเซอร์ และผู้กำกับดนตรีจาก Studio 28. [บทสัมภาษณ์].

วิมลศรี อุปรมัย. (2553). นาฏกรรมและการละคร. กรุงเทพฯ: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

ศรัณย์ นักรบ. (2554). ประวัติดนตรีตะวันออก. กรุงเทพฯ: ภาควิชาดนตรี คณะมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์.

Brown, J. R. (2016). Writing for Musical Theatre. Retrieved December 17, 2020, from http://jasonrobertbrown.com/2016/03/06/essay-writing-music-for-the-theater/.

Cohen, A., & Rosenhaus, S. (2006). Writing Musical Theater. New York: Palgrave Macmillan.

Kenrick, J. (2017). Musical Theatre: A History (2nd Edition). London: Methuen Drama.