SUCCESSFUL STYLES OF MANAGING THAI COUNTRY MUSIC BANDS

Authors

  • Pratungvit Chotsuriya Western University, Thailand
  • Pichaya U-Thairatana Western University, Thailand

Keywords:

Management, Success, Country Band

Abstract

The objectives of this research article were to 1) study the problems in the management of Thai Country music Bands; 2) study the success model in the management of Thai Country music Bands. And 3) study the successful approach in the management of Thai Country music Bands. It is qualitative research. Data were also collected from 3 groups of key informants, namely national artists; The executives of the Thai Country music Bands of various departments, the bandleader. There were 8 Thai Country music Bands, singers, and academics in Thai Country music songs. The instrument used to collect data was the interview form. The results of the study found that 1) Problems in the management of Thai country music bands. The luk thung band had to modify the luk thung band to be in line with the changes of the era. Presentations show in line with technology and innovation. The basic characteristics of Thai luk thung bands are unique. Outstanding focus on fun Leaders must be professional managers. Taking into account the benefits of the audience and the team, Change the way the music is presented. Maintain financial liquidity Caring for employees in health The development of modern equipment Establish a concrete marketing system. 2) Success in the management of Thai luk thung bands. Liquidity finances generate higher incomes. Build and maintain a customer base The products are different. Employees work as a team and manage in a systematic way. 3) Guidelines for success in managing Thai luk thung bands. Creating an ad idea by differentiation will help create recognition for your promotional audience. A country band or singer has to build a talented advertising team. Should focus on direct marketing, fast communication, and close sales immediately, saving time and reducing costs.

References

กลุ่มนักวิชาการเพลงลูกทุ่งไทย. (9 กันยายน 2563). รูปแบบความสำเร็จในการบริหารจัดการวงดนตรีลูกทุ่งไทย. (ประเทืองวิทย์ โชติสุริยา, ผู้สัมภาษณ์)

กลุ่มผู้บริหารวงดนตรีลูกทุ่ง. (13 ธันวาคม 2563). รูปแบบความสำเร็จในการบริหารจัดการวงดนตรีลูกทุ่งไทย. (ประเทืองวิทย์ โชติสุริยา, ผู้สัมภาษณ์)

กลุ่มศิลปินแห่งชาติ. (25 พฤศจิกายน 2563). รูปแบบความสำเร็จในการบริหารจัดการวงดนตรีลูกทุ่งไทย. (ประเทืองวิทย์ โชติสุริยา, ผู้สัมภาษณ์)

ขนิษฐา รักธรรม. (2563). การจัดการ สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ และการสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขันของโรงเรียนดนตรียามาฮ่า อำเภอเมือง จังหวัดมหาสารคาม. วารสารวิชาการสังคมศาสตร์เครือข่ายวิจัยประชาชื่น, 2(2),34-45.

ณทิตา ทรัพย์สินวิวัฒน์. (2560). อุตสาหกรรมเพลงไทยในยุคประเทศไทย 4.0. วารสารวิชาการนวัตกรรมสื่อสารสังคม, 5(1),1-20.

ตรีทิพ บุญแย้ม. (2559). ปัจจัยเชิงสาเหตุพหุระดับที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมสร้างนวัตกรรมระดับบุคคลและระดับกลุ่มงานเพื่อสร้างนวัตกรรมผลิตภัณฑ์ในบริษัทเอกชนของไทย. ใน ดุษฎีนิพนธ์วิทยาศาสตร์ดุษฎีบัณฑิต สาขาวิจัยพฤติกรรมศาสตร์ประยุกต์. มหาวิทยาลัยศรีนครินทร์วิโรฒ.

นพดล พันธุ์พานิช. (2563). กลยุทธ์ทางธุรกิจของวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมหลังวิกฤตการณ์โรคระบาดโควิด-19ในประเทศไทย. วารสารวิจัยมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเวสเทิรน์, 42(4), 39-52.

พันธกานต์ ทานนท์. (2562). การสร้างแบรนด์บุคคลของศิลปินลูกทุ่ง ป๊อปปี้ ปรัชญาลักษณ์. วารสารสหวิทยาการสังคมศาสตร์และการสื่อสาร, 2(3),145-169.

วราพร แก้วใส และคณะ. (2562). รูปแบบการประยุกต์นาฏกรรมวงดนตรีลูกทุ่งในสถานศึกษาเพื่อเศรษฐกิจสร้างสรรค์. วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏอุบลราชธานี, 10(1), 227-240.

วิระ บำรุงศรี. (2557). การบริหารจัดการวงดนตรีลูกทุ่งในประเทศไทยกรณีศึกษาวงดนตรีลูกทุ่งบุญศรี รัตนัง, นกน้อย อุไรพร, อาภาพร นครสวรรค์, เอกชัย ศรีวิชัย. ใน ดุษฎีนิพนธ์ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาดุริยางคศิลป์. มหาวิทยาลัยมหาสารคาม.

สาโรจน์ หมีแรต. (2558). รูปแบบการดำเนินการจัดการวงดนตรีลูกทุ่งมหาวิทยาลัยราชภัฏกาญจนบุรี. วารสารวิชาการ มหาวิทยาลัยราชภัฏกาญจนบุรี, 4(1),14-25.

สุดใจ วันอุดมเดชาชัย. (2556). การจัดการเชิงกลยุทธ์. (พิมพ์ครั้งที่ 1). กรุงเทพมหานคร: สามลดา.

สุพัตรา คำแหง และคณะ. (2561). รูปแบบของปัจจัยความสำเร็จในการบริหารการตลาดสมัยใหม่ของผู้ประกอบการใหม่สู่ประเทศไทย 4.0. ใน ดุษฎีนิพนธ์บริหารธุรกิจดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาการตลาด. มหาวิทยาลัยสยาม.

Howkins, J. (2007). Creative Economy. How are they stable from each other's thoughts? Translated from The Creative Economy How people make money from idea, Translated by Kunakorn Wanichwirun. Bangkok: Amarin Printing and Bliching Public Company Limited.

Piyapong Muenprasertdee and Kamolkarn Kosolkarn. (2016). เพลงท้องถิ่นโกอินเตอร์ ตอนที่ 1: รสชาติของดนตรีในภาษาที่ไม่คุ้นเคย. Retrieved April 2 , 2020, from https://www.fungjaizine.com/article/guru/gointer1

Tessema, A. T. (2020). Present and future value formulae for uneven cash flow Based on performance of a Business. International Journal of Banking and Finance, 8(2), 68-73.

Downloads

Published

2022-12-30

How to Cite

Chotsuriya, P. ., & U-Thairatana, P. . (2022). SUCCESSFUL STYLES OF MANAGING THAI COUNTRY MUSIC BANDS. Journal of Buddhist Anthropology, 7(12), 832–848. Retrieved from https://so04.tci-thaijo.org/index.php/JSBA/article/view/263060

Issue

Section

Research Articles