Computational Science Educational Game on a Basic Algorithm for Grade 1 Students
Main Article Content
Abstract
The purposes of this research were to (1) develop computational science educational game on a basic algorithm for grade 1 students with a level of good quality, (2) compare pre-test scores before computational science educational game on a basic algorithm and post-test scores after computational science educational game on a basic algorithm of all students, (3) study the students’ level of satisfaction from computational science educational game on a basic algorithm. The sample group used in this research were students currently studying in Grade 1 Semester 2 Academic Year 2021 at Thanyasitthisin School, the focus sample group included 30 students in Grade 1/1.
The results of the research showed that (1) the assessment by content experts on computational science educational game on a basic algorithm for grade 1 students was at the highest level (= 4.61) and the assessment by multimedia specialists was at a high level (= 4.38), (2) the pre-test scores before computational science educational game on a basic algorithm and post-test scores after computational science educational game on a basic algorithm on a basic algorithm for grade 1 students had statistically significant differences at the 0.05 level; pre-test scores (= 5.03), post-test scores (= 7.70), where the average post-test scores were 2.67 points higher than the pre-test scores. (3) The results of the students’ level of satisfaction from computational science educational game on a basic algorithm for grade 1 students, their satisfaction was at the highest level of satisfaction (= 4.53).
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
กระทรวงศึกษาธิการ. หลักสูตรแกนกลางการศึกษาขั้นพื้นฐาน พุทธศักราช ๒๕๕๑ กลุ่มสาระการเรียนรู้วิทยาศาสตร์ (ฉบับปรับปรุง พ.ศ. ๒๕๖๐). นนทบุรี: โรงพิมพ์ชุมนุมสหกรณ์การเกษตรแห่งประเทศไทย จํากัด, ๒๕๖๑.
พรทิพย์ สารยานตร์. “การพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน แบบฝึกทักษะการอ่าน เรื่องมาตราตัวสะกดชั้นประถมศึกษาปีที่ ๓ ในรายวิชาภาษาไทย”. วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต. บัณฑิตวิทยาลัย: มหาวิทยาลัยเชียงใหม่, ๒๕๕๓.
สุรีย์พร ปานยิ้ม. “การพัฒนาพฤติกรรมการเรียนให้มีความรับผิดชอบของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ ๕ ในรายวิชาชีววิทยา”. รายงานวิจัยในชั้นเรียน. โรงเรียนสูงเนิน, ๒๕๕๘.
แหวนทอง อาจรักษา. “ผลการใช้บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยการสอนแบบผสมผสาน เรื่อง การอ่านสะกดคำของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ ๔ โรงเรียนวัดคู้บอน”. วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต. มหาวิทยาลัยรามคำแหง, ๒๕๕๓.