Ya Doo Homestay: commoditization of Lahu Everyday Life, House and Ethnic Representation
Keywords:
Homestay Tourism, Lahu, Representation, Cultural CommoditizationAbstract
As part of the tourism promoted in Chaing Rai province, organized treks often include a Lahu village home-stay. As a result, Lahu homes and everyday life of Lahu has come to represent ethnicity as a commodity in tourism. The representation of tourism in Lahu homestay regulate and control Lahu image to the public such as traditional Lahu, preservative Lahu, and enabling Lahu in tourism management. These images are not connected to the village with ethnicity idea, merely giving the perception of homestay during trekking.
References
ชาญวิทย์ เกษตรศิริ. 2540. วิถีไทย : การท่องเที่ยวทางวัฒนธรรม. กรุงเทพฯ: มูลนิธิภูมิปัญญา.
ชูศักดิ์ วิทยาภัค. 2554 . การท่องเที่ยวกับการพัฒนา :พินิจหลวงพระบางผ่านการท่องเที่ยวเชิงวัฒนธรรม. เชียงใหม่ : มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
พรเพ็ญ วิจักษณ์ประเสริฐ. 2548. คู่มือการจัดการท่องเที่ยวชุมชนและบ้านพักแบบโฮมสเตย์.เชียงใหม่: สถาบันวิจัยสังคม มหาวิทยาลัยเชียงใหม่.
สำนักงานพัฒนาการท่องเที่ยว. 2549. การบริหารจัดการโฮมสเตย์ตามมาตรฐานโฮมสเตย์ไทย.โครงการที่พักสัมผัสวัฒนธรรมชนบท(Home Stay)พัฒนาเศรษฐกิจชุมชนและสินค้า OTP.
ศูนย์มานุษยวิทยาสิรินธร(องค์การมหาชน). 2549. ตลาดในชีวิต ชีวิตในตลาด. กรุงเทพฯ: ศูนย์
มานุษยวิทยาสิรินธร(องค์การมหาชน).
Cohen , Erik. 1999. Thai Tourism Hill Tribes, Islands and Open – Ended Prostitution.The Hebrew University of Jerusalem Press.
Hall, Stuart. 1997. Representation: Cultural Representation and Signifying Practice.London: Sage.
Leepreecha,Prasit. 2008. “ The Politics of Ethnic Tourism in Northern Thailand”. Mekong Tourism Competitiveness & Opportunities. Chiang Mai: Within Design.
Shaw, Gareth and Williams Allan M. 2004. Tourism and Tourism Space. London: Sage.
Urry, John. 1991. The Tourist Gaze : Leisure and Travel in Contemporary Societies.London: Sage .
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
All written articles published on Journal of Social Sciences is its author’s opinion which is not belonged to Social Sciences Faculty, Chiang Mai University or is not in a responsibility of the journal’s editorial committee’s members.